قیمت دیسک تراش درجا

قیمت دیسک تراش درجا


بالانس چرخ‌های خودرو یکی از الزامات اساسی خودرو در زمان سرویس دوره ای خودرو می‌باشد که همواره توسط سازنده خودرو نیز توصیه می‌شود. بالانس لاستیک‌ها, که بعضی اوقات با میزان فرمان اشتباه گرفته می شود, در افزایش طول عمر لاستیک و رسیدن به عملکرد بهینه لاستیک نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

 

بالانس چرخ‌ها, از طریق توزیع یکسان وزن لاستیک و خودرو, باعث سایش یکنواخت هر چهار لاستیک و یک سواری ملایم می شود. باید توجه داشته باشید که بالانس لاستیک ها با میزان فرمان دو مسئله کاملا متفاوت می باشند.

در طول زمان, سایش لاستیک خودرو و افتادن در دست اندازها و جاده های ناهموار باعث می شود که توزیع نیرو روی لاستیکهای خودرو دستخوش تغییر شود که در این حالت لاستیکهای خودرو از شرایط بالانس خارج می شود و این مسئله خود را از طریق ارتعاش و ضربه زدن فرمان خودرو در سرعتهای مختلف, بسته به میزان غیربالانسی, نشان می دهد.

باید توجه داشت که, بالانس نبودن چرخها هم برای لاستیکها و هم برای خودرو مضر می باشد. عدم بالانس, باعث سایش غیر یکنواخت لاستیکها می شود و باعث می شود که یکی از لاستیکها زودتر از دیگری به پایان عمر خود برسد. علاوه براین, بالانس نبودن چرخها باعث خراب شدن جلوبندی خودرو نیز می شود که این امر ممکن است مشکلات بیشتری را برای راننده خودرو بوجود بیاورد.

بطور کلی, بالانس دوره ای لاستیکهای خودرو در هر ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ کیلومتر یا هر ۶ ماه همواره به رانندگان توصیه می شود.

بالانس چرخها مخصوصا برای ماشینهای امروزی, که دارای وزن کمتری در مقایسه با خودروهای قدیمی می باشند, از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد و کوچکترین عدم بالانس در لاستیکها به راحتی خود را در خودروهای جدید نشان می دهد. در خودروهای قدیمی ارتعاش حاصل شده بواسطه عدم بالانس چرخهای خودرو به واسطه وزن زیاد خودرو از بین می رفت و راننده شاید اصلا متوجه عدم بالانس بودن لاستیکها نمی شد و زمانی متوجه این مسئله می شد که دیگر لاستیکها خراب شده بودند.

 

منبع:تهران تایر

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *