دیسک تراش روکار

دیسک تراش روکار


گیره ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز دیسک است. این باید لنت ترمز را نگه داشته و هدایت کند. با کمک یک یا تعدادی از پیستون ها، فشار هیدرولیکی در سیستم ترمز را به یک سیستم مکانیکی تبدیل می کند …

ایمنی

کالیبراسیون های ترمز به علت عوامل خارجی (رطوبت، جاده جاده ای، نمک جاده ای، عوامل مکانیکی به شکل تراشه های سنگی و غیره) به طور دائمی پوشانده می شوند. این باعث می شود که مهر و موم شل شود و مایع ترمز را از بین ببرد، می تواند پیستون ها را از حرکت به طور صحیح متوقف کند یا با هدایت لنت ترمز ها متوقف شود. همه اینها می تواند باعث بروز بیش از حد لنت ترمز و دیسک های ترمز شود. در بدترین حالت، اثر ترمز می تواند به طور کامل از بین برود.

علاوه بر این مکانیسم مکانیکی ترمز پارک نیز اغلب موضوع شکایت است. اگر اقدامات تعمیر و نگهداری مانند تمیز کردن قطعات متحرک قادر به حفظ عملکرد بدون خطا باشند، ایمنی جاده وسیله نقلیه در معرض خطر قرار خواهد گرفت. در چنین مواردی، تعویض کننده های ترمز را نمی توان اجتناب کرد.

 

عملکرد

گیره ترمز بخش مهمی از سیستم ترمز دیسک است. این باید لنت ترمز را نگه داشته و هدایت کند. با کمک یکی یا چند پیستون، فشار هیدرولیکی در سیستم ترمز را به یک نیروی مکانیکی تبدیل می کند که لنت ترمز را در برابر دیسک ترمز فشار می دهد. گیره های ترمز در نزدیکی چرخ ها قرار دارند – در سمت چپ و راست محور جلو. وسایل نقلیه با ترمزهای دیسکی در محور عقب همچنین دارای ترمزهای ترمز وجود دارد.

هنگامی که راننده فشار پدال ترمز را فشار می دهد، فشار بیش از حد نسبت به فشار جو در سیستم هیدرولیک ایجاد می شود.

این فشار از طریق خطوط ترمز و شیلنگ ها به گیرنده های ترمز منتقل می شود. هنگامی که آن را به تماس گیرنده می رساند، باعث می شود پیستون های فشار ترمز ترمز را فشار دادن لنت ترمز در برابر دیسک ترمز. در نتیجه، اصطکاک در ترمز افزایش می یابد، باعث می شود وسیله نقلیه در حال حرکت به آرامی و یا به طور کامل متوقف شود. هنگامی که پدال ترمز آزاد می شود، فشار بیش از حد در سیستم ترمز کاهش می یابد. مهر و موم لاستیک بر روی پیستون فشار پیستون را به موقعیت اصلی خود فشار می دهد. سپس دیسک ترمز می تواند آزادانه روشن شود.

طراحی به زودی طراحی گسترده ای در وسایل نقلیه موتوری، شناور شناور است. در این طرح، پیستون ها تنها روی پد ترمز داخلی فشار می یابند و آن را بر روی دیسک ترمز فشار می دهند. پد ترمز خارجی بر روی دیسک ترمز تحت فشار نیروی واکنش سوپاپ ترمز شناور قرار می گیرد. فیشینگ ثابت طراحی دیگری است. این در درجه اول بر روی محور عقب استفاده می شود. با یک گیره ثابت، پیستون هیدرولیکی در هر طرف دیسک ترمز وجود دارد.

 

در اغلب موارد، گیربکس های ترمز با یک یا دو پیستون مجهز شده اند. تا چهار پیستون در هر گیربکس ترمز می تواند در وسایل نقلیه با کارایی بالا یا بسیار سنگین نصب شود. در موارد بسیار کمی، حتی طرح هایی وجود دارد که در آن دو کامیون کامل ترمز برای هر چرخ استفاده می شود.

 

در کنار ترمز کار، که برای کاهش سرعت وسیله نقلیه حرکتی مورد نیاز است، گیربکس ترمز نیز می تواند از عملکرد ترمز پارکینگ استفاده کند. ترمز پارک باید وسیله نقلیه ایستاده را در برابر نورد دور نگه دارد. هنگام استفاده از ترمز دستی، نیروی مکانیکی به پیستون ترمز و به همین ترتیب پد ترمز اعمال می شود. این برای نگه داشتن وسیله نقلیه ایستاده حتی بر روی شیب کافی است. ترمز پارک می تواند به صورت مکانیکی با استفاده از یک سیستم اهرمی (اهرم سنتی دستگیره داخل خودرو) یا کمک الکتریکی به شکل یک موتور الکتریکی و یک جعبه دنده یا یک کابل (ترمز پارک الکترومکانیکی) اعمال شود.

طرح ها

به طوری که بیشترین استفاده در طراحی وسایل نقلیه موتوری، شناور شناور است. در این طرح، پیستون ها تنها روی پد ترمز داخلی فشار می یابند و آن را بر روی دیسک ترمز فشار می دهند. پد ترمز خارجی بر روی دیسک ترمز تحت فشار نیروی واکنش سوپاپ ترمز شناور قرار می گیرد.

فیشینگ ثابت طراحی دیگری است. این در درجه اول بر روی محور عقب استفاده می شود. با یک گیره ثابت، پیستون هیدرولیکی در هر طرف دیسک ترمز وجود دارد.

حفاظت از محیط زیست
کالیبراسیون ترمز می تواند به عنوان قطعات جدید و قطعات جایگزین خریداری شود. در اغلب موارد، گاراژ ها از قطعات جانبی بازیافت شده توسط صنعت موتورهای خودرو استفاده می کنند. در کنار مزایای زیست محیطی بازیافت (تقریبا ۸۰ درصد از انرژی ذخیره شده در تولید و کاهش انتشار CO2)، رانندگان خودرو از قیمت های ارزان تر قطعات یدکی نسبت به بخش مشابه مشابه با کیفیت، دوام و ایمنی مشابه برخوردار می شوند.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *