دیسک تراش رومیزی

دیسک تراش رومیزی


مرسوم‌ترین روش های تعمیرات ترمز خودرو ، در همه خودرو‌ها سیستم‌هایی وجود دارند که موسوم به سیستم‌های ترمز خودرو می‌باشند و در این مورد می‌توان گفت که این نوع از سیستم‌ها یکی از اجزای جدایی ناپذیر از خودرو هستند و در برخی از موارد نیز جزئی غیر قابل تعویض هستند.

هنگامی که صدای غیر معمول از ترمز و موتور خودرو می‌شنوید مانند صدای فشرده شدن و یا این که در هنگام ترمز گرفتن در لنت‌های ترمز، احساس لرزش می‌کنید، زمان آن رسیده است که وسیله نقلیه خود را به یک فرد متخصص نشان دهید و در تعمیرگاه، متوجه ایجاد عیب یا سلامت خودرو شوید.

تعمیرکار با استفاده از دستگاه دیسک تراش مشکل را برطرف می‌کند.

خودرو نیز مانند بدن انسان، هر چند مدت یک بار نیاز به چکاب دارد به همین علت بررسی قطعات ترمز‌ از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که صدای غیر معمول در خودرو نمی‌شنوید و یا اینکه مشکلی را در خودرو مشاهده نمی‌کنید نیاز است که آن را هر شش ماه یک بار بررسی نمایید و چرخش چرخ‌ها و درست کار کردن ترمز را مورد بررسی قرار دهید.

با این چند ترفند یک ترمز کار شوید

بردن خودرو نزد فردی که تعمیرات مربوط به ترمز را انجام می‌دهد می‌تواند کار شما را سرعت ببخشد  و در کمترین زمان می‌تواند مشکل را تشخیص داده و در جهت رفع آن اقداماتی را انجام دهد که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که این کار می‌تواند هزینه‌ای را برای فردی که وسایل نقلیه برای او است داشته باشد، بنابراین با رعایت چند نکته شما نیز می‌توانید یک ترمز کار شوید و مشکلات دیسک ترمز را تشخیص دهید تا مجبور به پرداخت هزینه‌های جایگزینی دیسک ترمز نشوید.
البته با آموزش می‌توانید نحوه تعمیر دیسک ترمز را نیز فرا بگیرید اما برای تعمیر آن نیاز به تجهیزات و وسایل پیشرفته‌ای مانند دستگاه دیسک تراش درجا خواهید داشت که در خانه یا در حیاط و پارکینگ خانه، نمی‌توان این تجهیزات را نصب کرد.

برای این که بتوانید خودتان ترمز و دیسک ترمز را مورد بررسی قرار دهید و عیوب آن را تشخیص دهید نیاز است که مراحلی را طی کنید که در ادامه به ترتیب به آن‌ها می‌پردازیم.

گام اول

یکی از مواردی که می‌تواند مهم باشد این است که خودرو نیز مانند انسان‌ها درد دل می‌کند و در صورتی که گوش شنوا نداشته باشید نمی‌توانید متوجه درد خودرو خود شوید بنابراین برای این که بتوانید مشکلات ترمز خودرو را متوجه شوید.
در درجه اول لازم است که حس شنوایی خود را تقویت نمایید و با دقت به صداهایی که در موتور خودرو می‌باشد گوش فرا دهید که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با رعایت این نکته اگر متوجه نشوید که خودرو چه مشکلی و در کدام قسمت ایراد دارد نشوید می‌توانید خرابی خودرو را تشخیص دهید اما نمی‌توانید دقیق بگویید که کدام قسمت دارای مشکل است.

گفتیم که برای تشخیص خرابی دیسک ترمز و خرابی خودرو می‌توانید از مهارت گوش دادن استفاده نمایید و اما اگر این حس از حواس پنجگانه را در خود تقویت نمودیم، باید به کدام صداها مشکوک شویم؟

صدای جیغ ایجاد شده در زمان اعمال ترمز می‌تواند نشان از خرابی لنت یا دیسک ترمز باشد، برای این که بهتر متوجه این صدا در حین حرکت خودرو شوید، نیاز است که نویز‌های اضافی را در اطراف خود حذف کنید به عنوان مثال تهویه و بخاری را خاموش کنید و صدای رادیو را کم کنید و یا اینکه از سرنشینان خودرو بخواهید که برای مدتی آن‌ها نیز به صداهای موجود در خودرو توجه نمایند.

گام دوم

گام بعدی برای شناسایی مشکلات ترمز و دیسک ترمز استفاده از حس بینایی می‌باشد، بنابراین بهتر است یاد بگیرید که به خوبی نیز تماشا کنید و به دقت خودرو را مورد بررسی قرار دهید که در این مورد می‌توان گفت که به لنت‌های ترمز خود با دقت نگاه کنید و فضای موجود در دنده‌های چرخ را مورد بررسی قرار دهید به صورتی که حداقل یک چهارم اینچ فاصله مناسب است و اگر فاصله کمتر از این مقدار می‌باشد بهتر است لنت‌های ترمز را تعویض کنید.

گام سوم

حس لامسه خود را تقویت کنید، یکی دیگر از راه‌هایی که برای شناسایی مشکلات خودرو می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد این است که بتوانید، با استفاده از حس لامسه، میزان فشاری که به پدال می‌آید را اندازه گیری نمایید اگر فشاری بیش از حد معمول را وارد کردید نشان از این می‌دهد که مایع و روغن ترمز نشت پیدا کرده است و در برخی از موارد نشان دهنده خراب شدن دیسک ترمز می‌باشد.

اگر وسیله نقلیه شما در هنگام ترمز گرفتن به یک سمت تمایل پیدا می‌کند نشان از این می‌دهد که سیستم ترمز دارای ایرادی شده است و یا در برخی از موارد نشان دهنده این است که لاستیک‌های خودرو دچار مشکل شده‌اند.

در صورتی که این گام‌ها را طی کنید و با تمرین سعی کنید که خود را قوی‌تر نمایید، به راحتی می‌توانید متوجه وجود خرابی در سیستم ترمز شوید و بهتر است با دیدن کوچکترین علائمی، خود یا تعمیرکار، خودرو را مورد بررسی قرار دهد و مشکلات را رفع کند زیرا ترمز یکی از حیاتی‌ترین اجزای وسایل نقلیه می‌باشد زیرا می‌تواند سرعت را کنترل کند و شاید جالب باشد که بدانید بیشتر تصادفات به دلیل وجود سرعت‌های غیر معمول اتفاق می‌افتد.

یکی از مواردی که می‌تواند مهم باشد این است که بدانید خودرو را نزد چه کسی برای تعمیر ببرید و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که برای پیدا کردن تعمیرکار خود نیز راه‌هایی وجود دارد، به عنوان مثال می‌توانید در اینترنت به جست و جو بپردازید و یا اینکه می‌توانید از افرادی که تجربه کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *