قیمت دستگاه دیسک تراش

قیمت دستگاه دیسک تراش


ترمز‌های دیسکی قدرتمند و قابل اطمینان بوده و در آب و هوای مختلف عمل می‌کنند. بنابراین آن‌ها برای مسیرهای طولانی مناسب هستند.
علاوه بر این برخلاف ترمز‌های لبه‌دار در معرض خطر نیستند و در زمان خم شدن چرخ مشکلی ایجاد نمی‌کنند. تفاوت قابل توجهی بین دیسک‌ها و ترمز‌های لبه‌دار وجود دارد. در این قسمت یک مرور کلی بر نحوه‌ی عملکرد دیسک‌ها، انواع مختلف دیسک، مبانی ترمزهای دیسکی و دستورالعمل‌های تعمیر و نگهداری اولیه‌ی آن‎ها می‌پردازیم.

ترمز‌های دیسکی دارای قدرت شگفت‌انگیزی هستند و در بدترین شرایط به نحو مطلوبی عمل می‌کنند. زیرا آن‌ها از روتورهای متصل به چرخ استفاده می‌کنند و شامل پدهای مخصوص طراحی شده هستند که کفش ترمز نامیده می‌شود. پد دیسک‌ها از جنس فلز سخت یا سرامیک هستند و در آب، گل و لای و گرما با توان ترمزی قوی‌تری عمل می‌کنند. علاوه بر این در بعضی ترمز‌های دیسکی به جای کابل از سیستم‌های هیدرولیکی استفاده می‌شود که قدرت بیشتری دارند. در صورت بروز مشکل برای دیسک‌ها با دستگاه دیسک تراش قابل تعمیر هستند.

ترمز‌های دیسک مکانیکی

دیسک‌های مکانیکی از کابل‌ها و مسکن‌های محکمی استفاده می‌کنند. کابل‌ها مزایای خاصی نسبت به سیستم‌های هیدرولیکی دارند. از جمله مزایای کابل‌ها می‌توانیم به نصب و تنظیم ساده‌تر، وزن سبک‌تر، تعمیر و نگهداری پیچیده‌تر اشاره کنیم. کابل‌ها را می‌توان در هر فروشگاهی پیدا کرد و با قیمت ارزان‌تر از خطوط هیدرولیکی تهیه کرد. اشکال اصلی ترمز مکانیکی کشش است که موجب گسیختگی شده و قدرت ترمز را کاهش می‌دهد. علاوه بر این نیاز به تنظیمات مکرر دارد. کابل‌ها و مسکن‌ها از طریق خاک و زباله‌ها دچار  زنگ‌زدگی می‌شوند و ترمز را درگیر می‌کنند. این مشکلات در هر ترمزی ایجاد می‌شود ولی با راهنمایی کارشناسان و تعمیر و نگهداری پایه‌ای آن می‌توانید دیسک‌های مکانیکی خود را به خوبی نگه دارید.
چنان‎چه دیسک خودروی شما با استفاده از دستگاه‌هایی نظیر دیسک تراش روکار تعمیر شود نسبت به تعویض دیسک هزینه‎ی کمتری دارد. قیمت دیسک تراش روکار با توجه به عملکرد بالا و دقت فوق‎العاده‎ای که دارد، بسیار مناسب است.

ترمز‌های دیسک هیدرولیک

دیسک‌های هیدرولیک شامل سیستم بسته‌بندی و مخازن حاوی مایع هیدرولیک به ویژه برای کار کردن ترمز هستند. زمانی که اهرم فعال می‌شود یک پیستون مایع را از طریق شیلنگ‌ها به دیسک‌ها هدایت می‌کند که در آن پدهای روی روتور تحت فشار قرار می‌گیرند و سپس چرخ متوقف می‎شود. برای استفاده از سیستم‌های هیدرولیک در ابتدا باید درستی نصب آن‎ها در نظر گرفته شود. ترمز‌های هیدرولیکی برای شما احساس راحتی ایجاد کرده و فوق‎العاده عمل می‎کنند.

نقطه ضعف ترمز‌های هیدرولیکی

ترمز‌های هیدرولیکی در فشار بالا باید مقاومت لازم را داشته باشند بنابراین توصیه می‌شود متخصصان به طور مکرر آن‌ها را بررسی کنند. کوچکترین حباب هوا و یا نشتی در دیسک‌ها باعث از دست رفتن قدرت شگفت‌انگیز آن‌ها خواهد شد. فرآیند حذف هوا از سیستم ترمز، بین متخصصان متفاوت است.
فرآیند حذف هوا دارای روند بسیار دقیقی است. این فرآیند بهترین راه باز کردن چرخ‌ها و خارج کردن حباب هوا و تعمیر آن می‌باشد. بری تعمیر قطعات خودرو دستگاهای مختلفی وجود دارد که از کاربردی‌ترین آن‌ها دستگاه کاسه چرخ تراش است.

تعمیر، نگهداری و عیب‌یابی

ترمز‌های دیسک حتی در شرایط سخت هم قابل استفاده هستند. نکته مهم این است که هنگام درآوردن چرخ‌ها اهرم ترمز را فشار ندهید که لنت‌ها آسیب نبیند و بتوانید به راحتی چرخ‎ها را خارج کنید. هم‎چنین هنگام جایگزین قطعات یا مایع باید اطمینان پیدا کنید که همه‎ی قطعات در جای اصلی خود قرار گرفته‎اند. این مسئله برای ایمنی خودرو بسیار مهم می‌باشد.

بازرسی و تمیز کردن روتور

قسمت‌های کثیف، پیچ خورده و ترک خورده که آسیب دیده‌اند باید اصلاح شوند. اگر شما در حد یک میلی‌متر شکاف یا آسیب در روتور مشاهده کردید بلافاصله برای تعویض آن اقدام کنید.
زیرا باعث کاهش قدرت ترمز خواهد شد. کثیفی‌های روتور و پد را با استفاده از الکل ایزوپروپیل تمیز کنید، هم‌چنین می‌توانید از پاک‌کننده‌های دیگری هم استفاده کنید. یکی از مشکلات رایج، ترمزهای پر سر و صدا هستند که در اثر شل شدن پیچ و مهره‌ها این مشکل به وجود می‎آید. بنابراین باید کلیه‌ی پیچ‌های روتور و قسمت‌هایی که به چرخ وصل می‌شوند را چک کنید. پد‌های کثیف باعث ایجاد نویز می‌شوند. بنابراین باید تمیز نگه داشته شوند.

چک کردن روتور‌ها برای دندانه‌ها یا پیچاندن

چرخ را چرخانده و روتورها را در حال چرخش ببینید. اگر روتور خراب نباشد حرکت لبه‌ی جانبی به خوبی انجام می‎شود. اگر حرکت مشکل داشت روتور باید با آچار تنظیم شود. این مسئله به ندرت اتفاق می‎افتد پس آن را خیلی جدی نگیرید. به خاطر داشته باشید هرگز لبه‌ی ترمز روتور یا لنت‌ها را با دست لمس نکنید چرا که روغن روی انگشتان شما می تواند قدرت ترمز را کاهش دهد.

بسیاری از سیستم‌های ترمز جدید شامل اهرم‌هایی با قابلیت تنظیم دستی هستند که می‎توانید با آن میزان فاصله را تنظیم کنید. اگر فاصله تا هرم درست نبود یا خیلی دورتر از هم باشند می‎توانید آن را حتما چک کنید و تنظیمات لازم را اجرا کنید. تمام شیلنگ‌های هیدرولیک و اتصالات را برای نشت‎یابی بازبینی کنید.
برای تعمیر دیسک ترمز نیازی به باز کردن دیسک نیست زیرا دستگاه دیسک تراش درجا این قابیلت را دارد که با ارتفاع خودرو تنظیم شود.

بررسی ترمز پد

بسته به سیستم ترمز استفاده شده ، یک یا هر دو پد را مستقیما به سمت مرکز بکشید تا کاملا خارج شود. پد ممکن است دارای قسمت‌های نگهدارنده یا آهن رباهای نگهداری باشد که باید خارج شود.
ضخامت پد‌ها اگر کم شده باشد باید بلافاصله تعویض شوند. به همان شیوه‌ای که پد‌ها را خارج کردید در محل خود قرار دهید و اطمینان حاصل کنید که در محل درست نصب شده‌اند. مایعات داخل پدال‌ها را به هیچ وجه لمس نکنید. روغن روی پوست با مایعات باعث از دست رفتن قدرت ترمز می‌شود.

روتور‌ها باید در کالیبر متمرکز شوند تا حداکثر قدرت ترمز و نویز به حداقل برسد. در بعضی از ترمز‌ها با استفاده از واشر نازک بر روی پیچ و مهره نصب شده، قدرت ترمز را افزایش می‌دهند. در بعضی از موارد برای تنظیم موقعیت بلبرینگ در پیچ، دو چشمی را چرخانده و آن را به پایه وصل می‎کنند. اهرم ترمز را اعمال کرده و پیچ‌ها را محکم می‎بندند.
قبل از اعمال ترمز، دقت لازم را مبذول دارید. هنگام استفاده از ترمز بدن کولیک را به آرامی بچرخانید و سپس پیچ‌ها را نصب کرده و اطمینان حاصل کنید که روتور تنظیم باشد. در صورت لزوم تنظیمات را مجددا انجام دهید.

چک لیست قبل از سوار شدن

ربات‌های ترمز را از نظر خاک، مایعات و غیره بررسی کنید و در صورت لزوم با الکل تمیز کنید.

هر دو چرخ را بچرخانید و اطمینان پیدا کنید حرکت روتور‌های ترمز درست و بی‎نقص می‎باشد. فشار هر دو اهرم را بررسی کنید. یکبار در هفته و قبل از حرکت، تمام لوله‌های هیدرولیک و اتصالات آن را بررسی کنید.
گروه ماشین سازی دیسکا که در زمینه‎ی فروش دستگاه دیسک تراش در تبریز و سراسر کشور مشغول به فعالیت است، امیدوار است با فراهم کردن این مطلب به علاقه‎مندان این حوزه کمک کرده باشد.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *