دیسک تراش رومیزی

دیسک تراش روکار


حرکت بیش از حد پدال ترمز در زمانی اتفاق می‌افتد که احساس می‌کنید هنگام ترمز کردن سریع، پدال زیر پای شما می‌لرزد و یا این که در هنگام ترمز کردن، پدال ترمز در حالتی پایین‌تر از حالت معمول قرار می‌گیرد که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از این علائم می‌توان گفت که پدال ترمز در وضعیت نامناسبی قرار دارد و این وضعیت می‌تواند به دلیل دیسک‌هایی باشد که ترمز‌های عقب و جلو را مجهز کرده است و در حال فرسوده شدن است که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به دلیل ضربات متعددی که به دیسک ترمز وارد شده است پدال حرکت می‌کند.

ضربه‌هایی که به دیسک وارد می‌شود می‌تواند منجر به تغییر شکل دیسک شود که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در این موقعیت با دستگاه دیسک تراش می‌توان این وسایل را به حالت اولیه خود برگرداند.

رفع حرکت‌های اضافه پدال ترمز می‌تواند یک کار سخت و خسته کننده باشد اما کاری غیر ممکن نیست و تنها با رعایت چند نکته می‌توانید به راحتی می‌توانید اقدام به تعمیر و یا تعویض دیسک ترمز نمایید.

چگونه حرکت‌های اضافی پدال ترمز را رفع کنیم؟

با استفاده از چند گام می‌توانیم حرکت‌های اضافی را در ترمز رفع نماییم. این قدم ها به این شکل زیر می باشد.

گام اول: مشکل را تشخیص دهید

یکی از کارهایی که در این مورد انجام می‌شود این است که بتوانیم به راحتی مشکلاتی که در ترمز وجود دارد را حل نماییم که در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که تشخیص مشکل می‌تواند به عنوان نیمی از مسیر شناخته شود.

برای اینکه بدانیم مشکل از کدام قسمت است می‌توان از قالب‌های پلاستیکی در حین ترمز کردن استفاده کرد و بعد از ترمز گیری می‌توان این قالب‌ها را بررسی کرد و در این مورد می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده ازاین کار می‌توانیم متوجه شویم که دیسک ترمز در کدام قسمت فشار بیشتری را تحمل می‌کند و در کدام قسمت فشار کمتری به آن وارد می‌شود و در کدام قسمت دارای خوردگی می‌باشد.

گام دوم: از ترمز دستی استفاده نمایید

راه دوم استفاده از ترمز دستی می‌باشد، اگر به طور معمول ترمز دستی خود را درگیر نمی‌کنید باید گفت که ترمز دستی می‌تواند یکی از مواردی باشد که به شما در تشخیص حرکت‌های غیر عادی پدال ترمز کمک می‌کند، به این صورت که اگر ترمز دستی به درستی در جای خود قرار نگیرد و یا اینکه باز هم از حرکت خودرو جلوگیری نکند در این صورت می‌تواند نشان از قدرت کم دیسک ترمز باشد.
در این صورت لازم است خودرو را برای معاینه به تعمیرگاه ببریم تا تکنسین با استفاده از دستگاه دیسک تراش درجا مشکل را بر طرف کند.

گام سوم: روغن ریزی ترمزها

یکی از مواردی که می‌تواند نشان دهنده وجود ایراد در ترمز باشد، روغن ریزی ترمز‌ها است که در این حالت می‌توان گفت که روغن ریزی یکی از عواملی است که در بلند مدت ترمز‌ها و دیسک ترمز را درگیر می‌کند برای این کار از یک شیشه مربا که نیمی از آن از روغن ترمز پر شده باشد و یک شلنگ کوتاه برای فشار دادن پدال ترمز خود استفاده کنید و هنگامی که پدال را فشار می‌دهید، به گونه‌ای شیشه را بچرخانید که خالی شود با استفاده از این راه می‌توانید تا زمانی که خودرو را به تعمیرگاه می‌رسانید، به راحتی ترمز بگیرید.

گام چهارم: روغن ریزی سیلندر اصلی را مورد بررسی قرار دهید

زیرا در صورتی که روغن ریزی ترمز‌ها بیشتر شود، این امکان وجود دارد که سیلندر اصلی نیز به روغن ریزی بیفتد. برای رفع این مشکل می‌توان از دو راه سنتی و امروزی کمک گرفت که در این صورت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که در سیستم‌های سنتی برای رفع مشکل روغن ریزی ابتدا طولانی‌ترین مسیر رسیدن روغن ترمز را مورد بررسی قرار می‌دهند و در سیستم‌های امروزی ابتدا کوتاه‌ترین مسیر را در نظر می‌گیرند و سپس به ترتیب دریچه‌هایی که وجود دارد را شستشو می‌دهند و در آخر هوا را از سیلندر خارج می‌کنند.

یا در روشی دیگر می‌توانید پیش هواگیری را شل کنید کنید و پدال را تا آخر فشار دهید و اگر متوجه ریختن روغن شدید، پدال را در همان حالت قرار دهید و پیچ هواگیری را ببندید.

در صورتی که این کار انجام شود موقع برگشت پدال، روغن تمام فضا را پر می‌کند و به همین دلیل پیستون فشار زیادی را تحمل می‌کند اما زمانی که پدال ترمز را اندکی فشار دهید و کار هواگیری را انجام دهید در این صورت روغن کمتری در پیستون باقی می‌ماند و لنت‌ها و دیسک ترمز درگیری کمتری پیدا می‌کنند.

در زمانی که کار هواگیری انجام شد و باز هم ترمز پایین گرفت، از راه‌های دیگری باید استفاده کرد اما قبل از آن باید از چند مورد اطمینان حاصل کرد، یکی این که هواگیری به درستی انجام شده باشد و این که روغن موجود در پشت پیستون کم باشد و بعد از این که از موارد بالا اطمینان حاصل شد نیاز است به خودرو به اندازه دو روز فرصت داده شود و مادامی که این مشکل برطرف نشد باید تدبیر دیگری اندیشید.

در ادامه می‌توان چرخ‌ها را در آورد و با گرفتن ترمز، لنت را به هم نزدیک کرد و سپس چرخ را می‌توان جا زد اگر این کار نیز به درستی انجام نشد از پیچ هواگیری می‌توان کمک گرفت به این روش که پیچ را در ابتدا بهتر است شل کرد و فاصله بین لنت‌ها را تنظیم کرد و بعد از جا زدن چرخ‌ها می‌توان پیچ را سفت کرد.

از روغن ترمز مناسب استفاده نمایید

یکی از مواردی که رانندگان نسبت به آن توجه زیادی نمی‌کنند، روغن ترمز می‌باشد که نقشی بسیار حیاتی و مهم را ایفا می‌کند و حتی بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که سطوح کیفی متفاوتی که برای این نوع از روغن‌ها در نظر می‌گیرند می‌تواند ناشی از تفاوت در نقطه جوش باشد و باید متناسب با دیسک ترمز خود، روغن ترمز مناسب را خریداری نمایند.
سه نوع روغن ترمز برای خودرو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر چه عدد کنار نام روغن ترمز بیشتر باشد، نقطه جوش آن نیز بیشتر می‌شود و کیفیت و تحمل آن در برابر دما نیز بیشتر می‌شود.

هیچ دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *